Rhythm Of Life

All the art of living lies in a fine mingling of letting go and holding on...

Apa yang ingin kamurang mau ubah dari diri kamu.?Penampilan kamu?, keperibadian diri kamu? atau hidup kamu?..
well .. sia percaya di sini banyak yang mengatakan dan memilih untuk mengubah penampilan. Penampilan fizikal!. yaa .why?. kerana zaman masa kini, ketidakpuasan peribadi ini menjadi yang paling umum/utama, baik perempuan atau lelaki.

Kalo kaum2 lelaki ini kan banyak yang mengatakan untuk berharap lebih tinggi, mau hensemlah. Dan Kalo orang pempuan mistilah mau raaamping punya.. slim ka ka..

Tapi sedarkan kamurang bhawa kecantikan dalam masyarakat kita kini merupakan kekuatan dan kekuatan ini mungkin berbahaya kalo ianya berada di dalam tangan- tangan yang belum matang..Naa…contohnyaa macan kawan sia si Marilyn Monroe ni.. Cantik. Lawa.. Sexy gilak.. Tapi sebenarnya dia mengalami kepahitan hidup dan kekecewaan akibat terlalu memuja tubuh yang dapat merosakan kepiribadianya itu. selain itu, si cantik2 comel loteh eni sering dikejar oleh lelaki yang ingin memanfaatkan kecantikannya.

Seperti yang kita sedia maklum dan tau.Kecantikan itu anugerah yang diberikan Tuhan kepada kita semua. dan kita semuaa adalah cantik di mataNYa. Tapi bila kecantikan itu menjadi mata wang yang diperlukan (mean dia mata yang yang paling berharga), i think ,there must be something wrong. Dan yang paling menyedihkan adalah kebanyakan mangsa2 korban ini dari ukuran harga diri manusia ini adalah anak-anak yang masih muda.. yang beluum lagi dapat mengerti, dan ia telah membuatkannya terlalu hijau untuk dapat mengimbangkan dan terlalu lemah untuk melawan.

Kesimpulanya disini adalah, jika kecantikan itu tidak diimbangi dengan skala dan beratnya dengan betul.. pasti ukuran harga diri dengan skala kecantikan itu adalah salah dan sering menghancurkan kehidupan seseorang, baik yang memilikinya mahupun yang tidak.
Beauty is not everthing!

5 comments:

ya...betul...tapi e2 la lumrah alam..kadang2 manusia x puas dengan apa yang mereka ada sehinggakan ada yg sanggup membuat pembedahan plastik...akhirnya..bukan tambah cantik mcm monster ada la.

MMM....beauty and the best!!i like the title...well that's interesting topic to talk about:)

Kecantikan itu macam angelina jolie? ok kah?

hahha...yaa.lebih kurang macn angelina la...

kau sy bilang kalu dilahirkan cantik.. mesti Tuhan spend more time on creating the person dats y he/she turn up handsome or beautiful. Pandangan dunia ba.. klu org yg memang cantik or hansem ada byk perkara yang akan menjadi senang. So its a huge blessing to be born hensem and santik. Jangan ja la disalah guna cos it will not last men!

Post a Comment

About Me

My photo
i'm just a simple guy, living in a complicated world with a thought of a different sense of viewing the rhythm of life...

my bloggies' comments