Rhythm Of Life

All the art of living lies in a fine mingling of letting go and holding on...

“Kalah!.. adu kalah lagi!.. Suda 5 kali kita kala ni! Apa mau jadi sama team kita ni. Butul2 bikin kaciwa oh sia gini.. 6 perlawanan.. 1 jaak menang!.. apa macam ni!.”kata jurulatih dengan napa geram.

Well.. gi2 lah bh 2 tompinai2 sekalian.. Adat perlawanan dan permainan..
Ada kalah..dan yang ada menang. Tapi , ada jua orang bilang, biar kalah, yang penting semangat bah. Tapi semangat-semangat dan slogan2 jak yang lebih2, hasilnya isok..hasilnya xda yang nampak. Hanya nampak di kaca tv jak la. Tp mau pegang2 inda dapat!.

Harapan... Demi Harapan yang mengunuuung sahaja..tapi bialaah mau rasa ?...
.
Tapi yang bikin butel2 kaciwa ni.. bukan k’pada mereka2 membuat kesilapan yang sama berulang kali. Tapi diorang ni langsung tidak belajar apa-apa.
Orang bilang kita sikarang ni berada di era profesional, maksud dia apa saja tindakan kita semua perlu berstatus professional bah. Tetapi anehnya, sikap, pemikiran, tindakan dan hasil kerja diorang masih di tahap amatur!

Kita semua memang sejak kecik2 dlu diajar agar sentiasa bersabar di dalam segala hal. Tapi ini bukan berbererti diorang membiarkan kitaorang di peranaktirikan, di perkecil2 kan.

Fight it!! Fight it!! Bukan bermaksud kitaorang mahu bergaduh bah ni. Tidak! . Tapi, kitaorang berhak untuk menjaga martabat dan maruah diri kitaorang ni bah. Lagi pun, kitaorang ni juga bertanggungjawab untuk mempertahankan diri dan menerangkan yang butul2 bah. K’rna. jika kitaorang ni tidak bersuara, nt diorang anggap yg diorang saja yang butul.

Oleh e2, ianya perlu dibetulkan. Agar diorang2 ni paham serta mengerti kitaoang. Macan saling paham memahami gi2 ..Tapi Kitaorang disini2 ni , tidak bermaksud memandai2 bah, tapi jika kitorang2 eni tidak perbetulkan diorang2 eni, nanti takut diorang akan sesat dan salah pengertian terhadap kitaorang. kan!

Tompinai2 sekalian … Jika kitaorang dan diorang benar-benar percaya pada Tuhan. Dan percaya Tuhan mengerjakan segala sesuatu untuk kebaikan kita semua, maka .. salah satu cabaran yang besar bagi kita semua adalah untuk mengizinkan pengalaman yang sukar,yang pengalaman banyak tangisan2 e2 menjadi cigu (guru) kita semua dalam perjalanan kehidupan. K! Cauuuu…

3 comments:

that's true bro....people usually talk with a sweet words but when they win....suddenly they gone and irresponsible..where's the word that that use to say before??

hhmmm....betul-betul...

Ppl who never learn from their mistake is the most stupidos ppl on earth..

Post a Comment

About Me

My photo
i'm just a simple guy, living in a complicated world with a thought of a different sense of viewing the rhythm of life...

my bloggies' comments