Rhythm Of Life

All the art of living lies in a fine mingling of letting go and holding on...

I do ” 2 perkataan yang mempunyai makna yang dalam dan luas. Kalo dalam Gereja time perkahwinan, ini word “ I do” melambangkan kerelaan seseorang insan yang dipanggil laki dan pompuan utuk masuk dalam satu perhubungan yang istimewa, dan untuk menjanjikan cinta serta kasih sayang kepada satu sama lain. Hubungan diorang nt ini bukan sesuatu yang ringan2 dan terburu2. tapi diorang harus menyepadan kan diri mereka masing2 dan bersedia menghadapi cabaran dalam kehidupan berkeluarga nt gia.

Hmm.. Kalo dipikir bad2 kahwin ini bukan senang ..Zaman sikarang lg. Atukaii..banyak betul orang yang bercerai sini sana...bukan saja D holloywod dan D bolloywood tapi malaysiaaawood pun banyak dah..macan tradisi pulak kn.. kahwin cerai, kahwin cerai.. tapi yang sengsara anak-anak. Well..apapun dalam perjalanan hidup c suami dan isteri e2 nanti memang gi2 lah bh 2. Banyak butul gangguan diorang akan dialami..jadi inda heran la kalo putus asa, kaciwaa,atau mau planing2 mau cerai2.. tapi e2 la bah cabaran.. manada hidup yang xda cabaran kn?..

Tapi kalo kamurang masi ingat kata2 Tuhan yang berbunyi “apa yang dipersatukan oleh Allah tidak boleh diceraikan oleh manusia”(Mat. 19:6-7) ,(Maleakhi 2:16) Naa. Kita piker2 la 2 ayat. Semua,baik dan buruk adalah bermula dalam keluarga tau. Oleh e2, adalah penting utuk c suami dan isteri sedar akan hal ini .k! dan kepada yang uda jadi ibubapa e2, mereka lah bh e2 pendidik pertama dan utama..isok nadi( tiadaa sape) yang dapat memainkan peranan mereka.

Dan kita jua sedia maklum yang tiada sesuatu pun bersifat kekal!..sma jua perangai pasangan isteri dan suami, mereka ni pun pasti akan berubah kan. Oleh e2, kitaorang must 2 be updated, maksudnya di sini bukan tukar2 pesen ( fashion ) rambur or baju yang updated. Tapi kitaorang perlu sentiasa dapat menerima perubahan dari masa ke semasa..kalo perut buncit, rambut guggur dan beruban,kulit kendur, bintik2 la,Cepat panat lagi.. well..naa bergi2 lah bh 2 mau tua2 uda..tapi e2 jak lah, slalu lah kitaorang ingat e2 salah satu janji perkahwinan gereja kita.. “tetap setia baik dalam suka mahupun duka, miskin atau kaya” k..cewahhh..


I also wana take this kind of opportunite 2 wish my fren jackqueline yang bru2 jak kahwin.hehe. Wish u the Happiness & Prosperity through your marriage. GOD Bless you! Amen!..hehe..


" KEBAHAGIAN bergantung pada apa yang dapat anda berikan dan bukan pada apa yang dapat anda terima" -mahatma Gandhi
" Marilah kita mengasihi bukan dengan perkataan atau lidah, tetapi dengan perbuatan dan kebenaran" -1 Yoh. 3:18

1 comments:

aishemen....hahahahhah!!!doiiii mcm experience jak??

Post a Comment

About Me

My photo
i'm just a simple guy, living in a complicated world with a thought of a different sense of viewing the rhythm of life...

my bloggies' comments